Sėkmingi nekokybiškų pirkinių grąžinimo atvejai!
Grįžti
2013-03-15

Kovo 15-ąją minima Europos vartotojų diena. Jos šaknys – 1962-ųjų kovo 15-oji, kai buvęs JAV prezidentas Johnas Fitzgeraldas Kennedy Amerikos kongresui pristatė deklaraciją dėl keturių pagrindinių vartotojų teisių – į saugumą, gauti informaciją, rinktis ir būti išgirstam. Ši data kaip Pasaulinė vartotojų diena pradėta minėti 1983-iųjų kovo 15-ąją.


O Europos Sąjungoje nuo 1999-ųjų Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komiteto iniciatyva ji vadinama Europos vartotojų diena. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyris yra viena iš Pietų Lietuvos institucijų, ginanti vartotojų teises siekdama jiems padėti įsigyti kokybiškus ne maisto produktus ir paslaugas. Pastaruoju metu poskyris gauna ypač daug skundų dėl nusipirktų nekokybiškų prekių per internetinės prekybos tinklalapius.

Ką reikia žinoti perkant internetu?


Ūkio ministerija Daiktų pardavimo ir paslaugų teikimo, kai sutartys sudaromos naudojant ryšio priemones, taisykles patvirtino beveik prieš dvylika metų. Per tą laiką Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyris kasmet gaudavo po vieną, du Alytaus apskrities gyventojų skundus dėl internetu įsigytų nekokybiškų prekių. Šįmet tokių skundų jau turima dešimt.

Poskyrio vedėjo Antano Palenskio teigimu, kilus neaiškumų dėl prekių, įsigytų per internetinės prekybos tinklalapius, pirmiausia reikia kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Vadovaujantis minėtomis taisyklėmis, per septynias darbo dienas nuo daikto pristatymo ar pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo pirkėjas turi teisę atsisakyti pirkinio net nenurodydamas priežasčių. Tačiau prieš tai būtina raštu pranešti pardavėjui, kad atsisakoma internetu įsigytos prekės. Suprantama, reikia turėti prekės įsigijimo dokumentus.

Pasak A.Palenskio, kitas pirkėjams aktualus dalykas internetinę prekybą reglamentuojančiose taisyklėse – jie per tris mėnesius gali atsisakyti įsigyto daikto, jeigu pardavėjas pirkėjui nepateikė šio instrukcijos lietuvių kalba apie pagrindines prekės savybes, nenurodė tikslios informacijos apie savo įmonę ar darbą pagal verslo liudijimą, sutarties atsisakymo sąlygų.

„Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba paprastai vartotojų naudai išsprendžia jų skundus dėl pažeidimų, kurių atsiranda per taisyklėse nurodytus terminus. Bet skundai dėl internetu įsigytų nekokybiškų prekių persiunčiami nagrinėti mūsų inspekcijai“, – tvirtino A.Palenskis.

Pasiėmė kėdes, grąžino pinigus


Ne maisto produktų inspekcijos vyresniajai valstybinei inspektorei Violetai Malaveckienei pastaruoju metu teko tirti alytiškio skundą dėl šešių kiniškų kėdžių, įsigytų per Vilniaus bendrovės „DecoPlast LT“ prekybos internetu tinklalapį. Vyras parsivežęs ir susistatęs kėdes pastebėjo, kad vienoje odos įspaudimai aiškiai matyti per visą atlošą, viena kėdės koja trumpesnė už kitą. Visų kėdžių kojos kampais remiasi į medines grindis ir jose gali įspausti duobes. Be to, jos yra nesaugios sėdėti, nes slidinėja grindų paviršiumi.

Visos beveik 700 litų kainuojančios kėdės buvo skirtingai išlenktos, atlošai kreivi. Tikrinant alytiškio internetu nusipirktas kėdes dalyvavo ir „DecoPlast LT“ vadybininkas. Jis, V.Malaveckienės tvirtinimu, sutiko, kad kėdės nekokybiškos.

Vilniaus bendrovės atstovai kėdes pasiėmė, o alytiškiui grąžino pinigus.

Padedant valstybinei ne maisto produktų inspektorei V.Malaveckienei alytiškei pavyko susigrąžinti 69 litus už Kauno bendrovės „Skaitmeninis amžius“ internetinės prekybos tinklalapyje įsigytą bluzoną su gaubtuvu. Moteris iš minėtos Kauno bendrovės, turinčios saloną ir Alytuje, internetu sugalvojo nusipirkti bluzoną, kurio reklamoje buvo nurodyta, jog gaminio sudėtis – 100 proc. medvilnė. Tačiau įsigijus daiktą pamatyta, kad jo gamyboje panaudota tik 80 proc. medvilnės, 20 proc. sudaro sintetika – poliesteris.

Pardavėjas pirkėjai iš pradžių nesutiko grąžinti pinigų už prekę, nes ant bluzono nugaros pirkėjos pageidavimu buvo įspaustas specialus spaudas. Tokį gaminį tikriausiai būtų sunku parduoti kitam pirkėjui.

Ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyrio inspektorių pastangos buvo naudingos ir vienai druskininkietei, kuri internetu nusipirko du patalynės komplektus iš pagal verslo liudijimą dirbančios kaunietės. Kurorto gyventoja susigundė internetu įsigyti patalynės komplektus, susidedančius iš antklodžių ir paklodžių, nes buvo nurodyta nedidelė vieno medvilninio komplekto kaina – 99 litai. Pirkėjai, gavusiai daiktus, teko nusivilti. Patalynės komplektų pakuotėse ji pamatė, kad sudėtis – 80 proc. medvilnės ir 20 proc. poliesterio, o reklamoje buvo nurodyta, jog jie pagaminti tik iš medvilnės.

Druskininkietei pinigus už vieną komplektą pavyko susigrąžinti be inspektorių pagalbos. Už kitą pinigai grąžinti pirkėjos internetu skundą pradėjus tirti Ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyriui.

Anot V.Malaveckienės, pagal verslo liudijimą internetine prekyba besiverčianti kaunietė pinigų už reklamoje nurodytų savybių neatitinkančią prekę nesutiko grąžinti, nes sugadinta komplekto pakuotė – išmesta plėvelė, į kurią buvo įvyniota prekė. „Pardavėjai pavyko įrodyti, kad dėl sugadintos pakuotės patalynės komplektas neprarado prekinės išvaizdos. Moteriai pinigai grąžinti ir už antrą komplektą. Prekė, kaip tokiais atvejais būna, sugrąžinta pardavėjai“, – pasakojo V.Malaveckienė.

Įtarta, kad žaidimų kompiuteris buvo naudotas

Vienam alytiškiui ir Ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyrio vedėjui A.Palenskiui teko ilgokai aiškintis su Kauno bendrove „TC prekyba“, kurios prekybos internetu tinklalapyje vyras įsigijo žaidimų kompiuterį.

Už jį sumokėta beveik 1 tūkst. 400 litų, o gavus prekę apsižiūrėta, kad stipriai nutrinti žaidimų valdymo mygtukai. Ir pirkėjo, ir poskyrio vedėjo įsitikinimu, internetu įsigytas žaidimų kompiuteris jau buvo naudotas, juo galėjo būti labai daug žaista.

„TC prekybai“ pasiūlyta pirkėjui grąžinti pinigus už nekokybišką prekę. Internetinis pardavėjas jų alytiškiui negrąžino, bet žaidimų kompiuterį pakeitė į kokybišką.

Kaip sakė Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyrio vedėjas A.Palenskis, daugeliu atvejų vartotojų skundus pavyksta išspręsti jų naudai, bet kartais sunkiau, kartais lengviau, tai priklauso nuo pardavėjų požiūrio į pirkėjus.